Aktuel og kommende udstilling

for genindvielse af

Den Gule Bygning

lørdag d. 24. august 2019 kl. 13 - 17

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hent jubilæumsprogrammer

i PDF format

Fernisering torsdag 22. august kl. 19.00

22. august - 22. september

Marinus Jonutis, Litauen

- Malerier og skulpturer

Kunstforeningen Trehøje har i perioden 22. august til 22. september separatudstilling med den litauiske kunstner Marius Jonutis.

Han er både maler, skulptør og grafiker, men det er som maler og skulptør, han er mest kendt - og det er da også malerier og skulpturer, han udstiller i Kunstforeningen Trehøje.

Marius Jonutis er uddannet på kunstakademiet i Vilnius, Litauen og har siden da haft en omfattende udstillingskarriere i mange europæiske byer, ligesom han også har haft mange bestillingsarbejder til virksomheder og institutioner - hvilket også tæller udendørs udsmykning.

Han arbejder i såvel træ som på lærred - og begge dele på en ny og overrumplende måde, der bygger på en ældgammel, litauisk tradition. Han er med sin fantasifulde, fabulerende, farverige og naivistiske kunst ofte blevet kaldt Litauens" Henry Heerup".

I en del af sine malerier kombinerer han ofte maleri og træskærerarbejde, hvilket der også er eksempler på i denne udstilling.

Udstillingen i Kunstforeningen Trehøje kalder han for "Rendezvous", idet gensynet med det danske publikum er meget kært for ham.

I sin kunst viser han ofte "simple" ting. Ting, man umiddelbart kan se, hvad er, så det er ikke her, man skal bruge fortolkningens kunst!

Med sin naivistiske tilgang til såvel det skulpturelle som til maleriet og med sine livsbekræftende motiver og farvevalg kan man kun blive " glad i låget" af at betragte Marius Jonutis's kunst, og hvad der måske er endnu bedre, er, at man for rimelige priser, kan blive den lykkelige ejermand af hans kunst.

Kom selv og se og und dig selv den umiddelbare glæde og fascination af denne jongleren med glæden, som denne spændende og farverige kunstner viser os. Selv på en regnfuld og grå dag vil der med garanti være sol og glæde i Kunstforeningen Trehøje.

Der er fernisering på udstillingen torsdag d. 22. august kl. 19 - 22, hvor kunstneren også vil være til stede.

Kunstforeningen Trehøje

Burgårdsvej 8, 7480, Vildbjerg        kontakt@kunstforeningen-trehoje.dk