Aktuel og kommende udstilling

24. oktober - 10. november

Inge Thøgersen, Viby J.

- Malerier

Inge Thøgersen har deltaget i utallige kurser – udstillet i forskellige kunstforeninger og gallerier rundt i Europa.

Flere af billederne gemmer på en hverdagshistorie fra det virkelige liv, omsat til farver og former, en skæv vinkel eller udtrykker en drøm eller en forandring. Hun er fascineret af menneskelige relationer, styrker, overlevelseskraft i det foranderlige og ofte overraskende menneskeliv. Oftest genspejler billederne den optimisme, som hun oplever findes hos de fleste mennesker, selv når vanskeligheder i perioder forsøger at spærre for udsigten.

Desuden er naturen og musik en konstant inspirationskilde. Lyset, lyden, stemninger, farver, former, små detaljer og smukke udsigter. Jeg tager mange fotos, som indirekte inspirerer mig med en stemning eller en ide til et billede. Jeg maler mest ekspressivt med pensler, udtjente kontokort, pinde, papstykker, svampe og meget ofte med fingrene, udtaler Inger Thøgersen.

-------------------------------------------------------------------------------------------

24. oktober - 10. november

Herluf Dahl, Struer

- Fra skrot til kunst

Herluf Dahl. Skrotskulptør fra Humlum v. Struer var selvstændig smed i 60 år.

Nu arbejder han med skrot, som i hans hænder forvandler sig til kunst.

Herluf Dahl arbejder med små og store figurer i jern, kobber, messing og rustfri stål.

Kunstforeningen har tidligere haft udstilling af Herluf Dahl. Til Den Gule Bygnings ”skolegård” har han lavet værket ”skolebørn”.

Der er fernisering på udstillingen torsdag d. 24. oktober kl. 19.

Der er Åben Udstilling de følgende 3 weekender: lørdage – søndage kl. 14-17 frem til den 10. november.

Kunstforeningen Trehøje

Burgårdsvej 8, 7480, Vildbjerg        kontakt@kunstforeningen-trehoje.dk