Aktuel og kommende udstilling

10. - 27. oktober

FERNISERING

torsdag 10. oktober kl. 19.00

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Der er Åben Udstilling de følgende dage kl. 14 - 17:

lørdag d. 12. oktober

søndag d. 13. oktober

lørdag d. 19. oktober

søndag d. 20. oktober

lørdag d. 26. oktober

søndag d. 27. oktober

ALLE ER VELKOMNE

Omtale af udstilling nedenunder:

Kunstforeningen Trehøje har igen en spændende udstilling.

Denne gang med:

Bodil Bjergbæk,       Kolind

som udstiller malerier

og

Kunst fra Litauen,

præsenteret af Henny Sidelmann, Holsebro

Bodil Bjergbæk

- kunstner

Mine malerier er inspireret af naturen,

- både den hjemlige, men også den jeg møder på rejser i andre lande. Jeg maler med akryl, men arbejder også med oliekridt og somme tider akvarel.

Jeg begyndte at male i 1970’erne, hvor jeg gik på kunstskole i Herning i 3 år under ledelse af 2 dygtige kunstnere. Siden da har jeg malet hos forskellige etablerede kunstnere og deltaget i kurser på Århus Kunstakademi, på højskoler o.l. Jeg er flittig udstiller og har udstillet mange forskellige steder i både Sverige, Tyskland og Danmark – i kunstforeninger, gallerier, sognegårde og på kunstmesser.

De seneste godt 4 år har jeg boet på Djursland, hvor jeg har mit eget atelier, som er åbent efter aftale samt i forbindelse med KunstSpor den første weekend i oktober hvert år.

Bodil Bjergbæk

Tlf.  61 26 04 47

lonebo47@gmail.com

www.bodilbjergbaek.dk

Kunst fra Litauen

Henny Sidelmann,

honorær konsul for Litauen i det vestjyske, præsenterer:

- 3 keramikere

- 1 smykke kunstner

- 1 dukkemager

- 2 unge iværksættere fra Litauen

Fælles for keramikerne og smykkekunstneren er,

at de har fornyet gamle litauiske kunsthåndværks-traditioner, - noget der ikke var muligt under sovjetstyret .

Dangira Pyragaite laver fabulerende keramiske værker i blåler.

Lina Bekeriene har fornyet raku-metoden i værker med fantasifulde detaljerede glasurtegninger .

Daina Vanagaite har ført pottemageriet til nye højder i anvendelige brugsgenstande.

- Alle tre viser en farveglæde, som heller ikke

var muligt under sovjetstyret.

Smykkekunstneren Ilona Charlemova har fornyet en gammel tradition inden for rav og sølv smykker.

De to unge iværksættere laver henholdsvis strik og tekstiler. Også de er glade for farver.

Dukkemageren Ole Petreniene - en kvinde - laver skønne keramiske dukker i rammer. De skal ses og ikke forklares - skønne og særlige som de er.

Henny Sidelmann

Tlf. 22 56 78 57

henny@post9.tele.dk

Forrige udstilling:

5. - 22. september

FERNISERING

torsdag 5. september kl. 19.00

Der er Åben Udstilling de følgende dage kl. 14 - 17:

lørdag d. 7. september

søndag d. 8. september

lørdag d. 14. september

søndag d. 15. september

lørdag d. 21. september

søndag d. 22. september

ALLE ER VELKOMNE

Omtale af udstilling nedenunder:

Kunstforeningen Trehøje har igen en spændende udstilling.

Denne gang med kunstnerparret:

Kirsten Skov Bjerre,       Højer

Rune Rotevatn,               Højer

udstiller og fremfører:

malerier, papirinstallationer, sange, digte, m.m.

Kirsten Skov Bjerre

- kunstner

Information om vores udstilling i regi af

Kunstforeningen Trehøje i Vildbjerg 5. – 22. september 2024.
Fernisering 5. September kl. 19.00.
Åbent i udstillingsperioden lørdage-søndage : kl. 14.00 – 17.00.
Adresse : Burgårdsvej 8, 7480 Vildbjerg.

Kunstnerparret Kirsten Skov Bjerre fra Danmark og Rune Rotevatn fra Norge, bosat i Sønderjylland, vil vise en udstilling i regi af Kunstforeningen Trehøje i Vildbjerg, hvor de med udgangspunkt i deres rejser fra det nederste hjørne til den øverste top af Danmark vil skildre farverige og poetiske historier om livet og naturen igennem deres kunstværker.

Kirsten Skov Bjerre er medlem af BKF, Billedkunstnernes Forbund, i Danmark. Efter at hun fuldførte sin Master of Fine Arts fra Kunstakademiet i Trondheim i 2014 har hun arbejdet som fuldtids kunstner med en række udstillinger og kunstarbejdsophold i Norge, Danmark, Tyskland og Frankrig.
I 2022 var hun blandt andet aktuel med en udstilling i Tinghuset i Ebeltoft hvor hun udstillede en serie af sine træsnit i juni og juli måned.
Kirsten arbejder med forskellige medier, blandt andet tegning, grafik – træsnit og silketryk, akvarel, collage, film- og videoinstallation.
Hendes videoværker og træsnit har et poetisk udtryk og med udgangspunkt i det sted hun befinder sig, laver hun kunstværker der blandt andet beskæftiger sig med den specifikke flora og fauna på stedet, eller historier og fænomener som hun oplever der og undersøger igennem sine kunstværker.

Rune Rotevatn har arbejdet med sit kunstneriske udtryk gennem mange år og har sin primære kunstuddannelse fra flere ophold på det anerkendte L´Academie Port Royal i Paris, i tiden fra 2007 - 2009, hos professorerne Dina Pickard & Jean Maxime Relange.
Som en af hans professorer ved L’Academie Port Royal i Paris, Dina Pickard, udtrykker det, i en skriftlig udtale i fra marts 2022, citat : ”Runes main interest (under hans studier ved det ovennævnte kunstakademi i Paris, i tidsrummet 2007-2009, red. anm.) was the study of model morphology and the composition of a given surface. The interest he gave to these basic subjects became a priority and still remains apparent in his work today.”
Runes kunstneriske virke består i stor grad af billeder udført med pen & blæk alene, eller også i kombination med akvarel. Billedsproget er ofte meget farverigt og farverne afviger også gerne i fra dem man kan se, når motivet betragtes live. Billederne har gerne motiver af landskab, bygningsmiljøer og portrætter af mennesker. Derudover arbejder han meget med udarbejdelse af kalligrafiske tekster og performanceforestillinger med sang og digt.

Rune Rotevatn

Kirsten Skov Bjerre