Kunstcirkel

Kunstforeningen Trehøjes kunstcirkel har til formål i en nærmere bestemt periode at udlåne værker, som foreningen har købt, til vore medlemmer.

Retningslinjer aftalt marts 2014

• Kun medlemmer af Kunstforeningen kan være med i Kunstcirklen. Der betales et depositum på 200 kr., som tilbagebetales ved udmelding. Beløbet kan overføres via netbank til: Ringkøbing Landbobank konto nr.7670-1130876. Husk at skrive Kunstcirkel ved overførslen.
  • Hver Cirkel består af 4 personer. Disse kan i 3 mdr.have et værk i deres hjem. Cirklens medlemmer er indbyrdes forpligtede til, at værkerne rokerer mellem de 4 personer efter listen. D.v.s. at hver Cirkel kører 1 år ad gangen, og alle får fornøjelsen af 4 forskellige værker valgt af Cirklens medlemmer.
  • Nye værker vælges 1 gang årligt blandt de 4 personer .
  • Første rokering: Første værk: Maj til sidste uge i august. Andet værk: September til sidste uge i november.Tredje værk: December til sidste uge i februar. Fjerde værk: Marts til sidste uge i maj.

• Sidst i maj måned 2014 afleveres alle værker i Kunstforeningen, og der afholdes en auktion straks efter.
  • Auktionen over cirklens værker er i maj 2015. Mail tilsendes. Cirklens medlemmer har førsteret til endeligt bud.
  • Det er ikke helt afklaret, om Kunstforeningens andre medlemmer må være med ved auktionen. Det finder vi ud af senere. Der blev oprettet 2 cirkler à 4 personer, og 8 værker er nu til glæde i vores små hjem.

Der er for tiden ingen kontaktperson for cirklen.

I stedet kan foreningens formand kontaktes

Kunstforeningen Trehøje

Burgårdsvej 8, 7480, Vildbjerg kontakt@kunstforeningen-trehoje.dk